Sunday, September 8, 2013

Végre vezetek

Végre vezettem! Megérkezett a várva várt biztosítás, ami nélkül nem ülhettem a volán mögé. Ez eddig nem zavart, ám vészesen közeledett a jövő kedd, amikor Petya New Yorkba utazik és én itthon maradok egyes egyedül a gyermekeimmel.
Izgalmas lett volna kocsi nélkül, de még izgalmasabb lesz azzal.
Közöltem a családommal, innentől én vezetek. Gyakorolnom kell.
- Tessék kegyelmesnek lenni, és nem kritizálni! Most én vezetek. - tájékoztattam a gyerekeket.
Miért ez a nagy felhajtás?! Mert nem akármilyen autót fogok vezetni, hanem egy mini furgont (A neve ne tévesszen meg! Egyáltalán nem mini. Sőt!), ami automata sebváltós. Nincs kuplung, nincs sebességváltó. Amint beizzítod, alapból elindul. Gáz nélkül.
Szóval, család a kocsiban, én a volán mögött. Mehetünk.
- Még nem kötöttem be magam! - sivított Eni hátul.
- Azért nem kell ennyire parázni. - mondtam és Petya utasításait követve rükvercbe kapcsoltam.
A kereszteződésnél levegőbe tapogatva próbáltam a nem létező sebességváltót megtalálni és döbbenten vettem tudomásul és egyben boldogan, hogy nincs kézifékes elindulás hegymenetben, hiszen nincs kézifékem. (Arlington nagyon dimbes-dombos.) Jobb kéz szabály helyett elsőségi szabály van, és előfordul, hogy piroson is átmehetek. Na nem keresztbe. Egy nyúlfarknyi kis jobbkanyart engedélyez a KRESZ, néha néha.
Pár perc múlva Csibe megszólalt:
- Anya, olyan egyenletesen és szép lassan vezetsz, nem úgy mint apa.
- Igen, mert anya most gyakorol. - magyarázta Robi. - Jövő héten csak Ő fog vezetni, mert nem lesz itthon apa.
- Igen, - helyeseltem - és sokat fogunk gyalogolni.
(Azért nem is ment olyan rosszul. :) )

2 comments:

  1. Finally I drive
    Finally I was driving! I got my driving insurance, so I could sit behind the deck I could done before. I didn't bothered me, but the time when Petya left to New York came closer and closer and I have to stay alone with my kids.
    Would be interesting without car but it would be even more excited with car.
    I simply stated to my family that I will drive and I have to practice. - You have to be merciful and do not criticize me! Now I drive. - I told my kids.
    And what all this drama for? Because I will drive no smaller car than a minivan (Don't be fooled by that, it is not mini at all.), with automatic transmission shift. No clutch, no shift. When you start the engine the car moves and no
    So the family in the car, I am sitting behind the deck, we can leave. - I didn't fasten the seatbelt! - Eni was screaming.
    You don't have to panic. - I said and as I followed Petya's direction I put it in reverse.
    At the intersection I was trying to find the shift which is not existing, so I just clenched on thin air. I was shocked and very happy when I realized that I don't have to use the parking brake when I want to start uphill (Arlington has a lot of hills), since there is no parking brake in this car.
    There is no "right hand rule" but there are a lot of priority rules and sometimes I can even drive through the red light, when I have to turn to right.
    Few minutes later Eni told me: - Mom, you drive so smooth and nice, not like daddy.
    - Sure, because mom is practicing. - explained Robi. - During next week she would be the one who shall drive because daddy wouldn't be home.
    - Yes - I certainly agreed - and we would walk a lot.
    (Well I didn't do so badly either. :) )
    (translated by Amy)

    ReplyDelete
  2. Mi az az elsőségi szabály? Aki előbb odaér, annak van előnye? :)

    ReplyDelete