Wednesday, November 6, 2013

"When I am gone" - Amikor össze áll a kép

Hihetetlen érzés, amikor össze állnak a mozaik darabok és megértünk valamit, vagy rájövünk valamire. Ez történt velem is.
Na jó! Őszinte leszek. Semmi mély, elgondolkodtató és világmegváltoztató dolog nincs az egészben. Egyszerűen felfedeztem valamit, össze raktam pár momentumot és már jött is az "Aha!" érzés. Na meg a bulira fel! Az élet szép! Hát elvezzük. facsarjunk ki belőle mindent, amit csak lehet!
1. puzzle darab: Mostanában elkezdtünk rádiót hallgatni. Ott hallottam meg először azt a dallamot, ami aztán nem hagyott nyugodni. Kesernyés,de egyben vidám érzéseket keltett bennem. "Valami sláger lehet." - gondoltam, mert napjában többször is lejátszották.
2. puzzle darab: A hétvégi lánybulin, amikor a vacsora alatt a lányok meghallották a zenét, páran elővették a poharakat és elkezdték a "cup game"-et. Akkor még nem sejtettem semmit és örültem, hogy "Jé! Ők is ismerik a játékot, amit tavaly próbáltam tanítani az egyházban."
3. puzzle darab: Tegnap könyörögve kérleltem Petyát, hogy fordítsa le a szövegét, mert nagyon kíváncsi vagyok a tartalmára. Sajnos a rádió recsegése elnyomta a hangokat. (később derült ki, hogy az nem az eredeti volt, hanem egy feldolgozás.)
4. puzzle darab: Ma reggel, mikor ismét meghallottam, morcosan szóltam rá Csiperkémre, hogy ne doboljon a poháron, mert nem értem a szöveget. A "De Anya...!"- t egyetlen pillantással fojtottam belé.
5. puzzle darab: Amint elindultak a gyerekek a suliba, felrohantam a géphez és a "youtub"-on beütöttem az egyetlen mondatot, amit képes voltam kihámozni a szövegből: "When I am gone." Rögtön kidobott pár lehetőséget a gép és én reménykedve nyitottam meg az első "ablakot".
É akkor össze állt! Az édes-keser íz a vidám hangulattal! A pohár! Te jó ég! A pohár! Hát ezért! Végre megértettem.
Íme, itt a zene, a videó (Kiderült, hogy ez egy film betétdala: "Pitch Perfect's. Egy igazi "limonádé" film, tele humorral, nevetéssel. Ma kikölcsönzöm. Imádom a "limonádé" filmeket. Néha nem árt, ha nem vesszük túl komolyan az életet.). Szeretettel küldöm nektek és ha kedvet kaptatok: Rajta! Poharakra fel!



És a dalszöveg:

I got my ticket for the long way ‘round
Two bottle ‘a whiskey for the way
And I sure would like some sweet company
And I’m leaving tomorrow, wha-do-ya say?

When I’m gone
When I’m gone
You’re gonna miss me when I’m gone
You’re gonna miss me by my hair
You’re gonna miss me everywhere, oh
You’re gonna miss me when I’m gone

I’ve got my ticket for the long way ‘round
The one with the prettiest of views
It’s got mountains, it’s got rivers, it’s got sights to give you shivers
But it sure would be prettier with you

When I’m gone
When I’m gone
You’re gonna miss me when I’m gone
You’re gonna miss me by my walk
You’re gonna miss me by my talk, oh
You’re gonna miss me when I’m gone

3 comments: