Sunday, January 19, 2014

Stb. 5

Sajnos elromlott a számítógépem, így kissé lemaradtam az eseményekkel.
Röviden, mik is történtek:
  • Elkezdtem újra kosarazni!!!!!! Találtam egy helyet, ahol keddenként páran össze jönnek buliból játszani. Engem is bevettek. Izgultam, hogy megütöm-e a mércét, ugyan is a többség még mindig játszik valahol, valamilyen ligában. Megütöttem. :) Hála Árpi bácsinak. Anno Ő volt az, aki belénk  verte az összes taktikát, technikát. A szó szoros értelmében.
    Csupán szusszal nem bírom a tempót. De majd abból is lesz több.
  • Most szombaton Hope program keretén belül katasztrófa megelőző tájékoztatókat osztogattunk. Több mint 600 önkéntes, 28000 tájékoztatót osztott ki. A 600-ban benne van három Szabad is. :)
    Petya, Robi és én.
    Addig Eni a magyar iskola padját koptatta. Oda, meg vissza voltak a magyar-tudásától. Szépen néznénk ki, ha nem így lenne. 
  • Egyik Istentiszteleten, még októberben, megosztottam a gyermekkoromról és meséltem mennyire fiús voltam. Meglepődésemre több nő is oda jött hozzám, hogy elmesélje ő is hasonló dolgokon és érzéseken mentek át. Ezen felbuzdulva összehoztam pár "tom-boy" lányt, itt így hívják a fiús lányokat, és elmentünk "tombolni", kikapcsolódni. A bowlingra esett a választás. Alaposan elvertek. Jót tett az alázatomnak.
    De azért legközelebb inkább pingpongozni vagy gokartozni fogunk.
  • Ma volt az amerikai foci elődöntője. Áthívtunk pár tini fiút apukástul szurkolni. Míg a fiúk játszottak, addig az apukák szurkoltak. Az eredmény sajnos Patriots-Broncos: 16-26. Ez nagy szomorúság, fejfájás a bostoniaknak, mert így nem jutott be a csapatuk a "Super bowl"-ba.
    Ám a party folytatódik. A srácoknak. Négy tinédzser itt bandázik a Robival holnap reggelig.
  • Csibe se marad le semmi jóról. Őt is áthívták egy ott-alvós szülinapi buliba.




"amerikaiasságok":
  • Észre vettétek, hogy minden mozifilmben a hajléktalanok papírzacskóban rejtegetik az alkoholt? Sose értettem mire jó ez? Minek az a zacskó?
    Megtudtam. Petya elment egy kis bort venni (persze a sör se maradhatott el). Ez nem is olyan egyszerű, hisz egy szimpla, általános közértben, vagy szupermarketben sehol se találsz alkoholt. Erre külön boltok vannak. De az sincs mindenütt, mert pár város nem támogatja. Szerencsére a mienkben van. Szóval elment alkoholt venni, és mit gondoltok miben hozta ki? PAPÍRZACSKÓBAN! Abban dugdossák, takarják. Döbbenet. Rejtegetni kell, hogy alkoholt veszel. Nem mintha bármi mást is azzal árulnának. Így bárki is megjelenik egy ilyen zacskóval rögtön lehet tudni, hogy alkohol. Mi más lenne!? De fő a látszat. A "mint ha..."
  • Itt  a tanárok csupán egy évfolyamot tanítanak. Nincs olyan, hogy alsós tanító, akik négy évig végig kíséri a gyermekeket és nincs olyan felsős tanár, aki mind a négy évfolyamot tanítja. Ha tanár vagy, akkor vagy csak elsős, vagy csak másodikos, vagy csak harmadikos, stb. évfolyamot tanítasz. Még a felsős szaktanárok is, kivétel nélkül, csupán egy évfolyamot tanítanak a szakterületükön. Szóval nincs felsős irodalom tanár. Hatodikos irodalomtanár, hetedikes és nyolcadikos irodalom tanár van.
    Izgalmas lenne összehasonlítani a két rendszert. Talán itt a tanárok nincsenek annyira leterhelve, hisz újra és újra, minden évben ugyan azt tanítják és így professzionális szintre vihetik a saját területüket. Míg elképzelhető, hogy egy idő után ez unalmassá válhat és elveszíthetik az érdeklődésüket. Hm. Nem tudom, nem vagyok tanár. Lehet, hogy totálisan mellé lövök.
  • Csibu még "alsósnak" számít vagyis még itt "elementary school"-ba jár. Az értékelés itt még szóbeli értékelés. Míg odahaza ez: kiváló, jó, megfelelt, elégséges és elégtelen, addig itt: beginner (kezdő), progressing (fejlődő), maintaining (tartja a tempót) és exceeding (túlmegy a követelményeken). Az előbbi inkább az eredményt, az utóbbi pedig inkább az előrehaladást, a folyamatot értékeli. 
  • Az amerikaiak nagy drukkerek. A legtöbb városnak, minden sportból csupán egy professzionális, élvonalbeli csapata van. Így ha a város csapata játszik, akkor az egész város izgul, szurkol, drukkol. Ez összeköti, összehozza az embereket.
    Boston csapatai, hogy ti is tudjatok szurkolni ha szeretnétek: amerikai fociban: New England Patriots, kosárlabdában: Celtics, baseball-ban: Red Socks, hokiban: Bruins.

No comments:

Post a Comment