Thursday, April 23, 2015

Virág : Egypercesek 13: Candy Crash Saga avagy az élet már csak ilyen

Engem is hatalmába kerített az egyik számítógépen játszható, ingyenes játék: Candy Crash Saga. Megnyugtat. Nem kell gondolkodnom. Szép színes. Nem épül egymásra. Amikor van egy kis szünet és mentálisan szükségem van kikapcsolásra játszom egy kicsit.
Egy alkalommal oda jött hozzám Robi és így szólt: "Már megint ezt játszod? Nem idegesít, hogy mindig meghalsz?" 
Jé! Tényleg! Mi a baj velem? Ugyan is nagyon helyénvaló a kérdés. Alapkarakteremnél fogva, ha valami nem sikerül elsőre, frusztrált leszek és feszült. Türelmetlen. Hogy hogy most ez nem történik?
Sokszor meghalok. Vannak pályák, amikkel napokig bajlódom. Az elején gyanútlanul, mit sem sejtve, mivel fogalmam sem volt mit csinálok és mit nyomkodok, eljátszottam az alap extra segítségeket. Így maradt a szimpla próbálkozás, mert pénzt nem vagyok hajlandó fizetni érte. Mégsem frusztrál. Még sem idegesít. Mi a titka?
Rájöttem. És amikor rájöttem, döbbenten néztem magamra és saját gondolataimra: 
  • Először is elfogadtam, hogy a gép azt oszt, amit akar. Nem tudom irányítani. Jön, ami jön. Azzal dolgozunk. Vannak rajtam kívül álló dolgok és ha megfeszülök se jön más. Nem rajtam múlik.
  • Másodszor beletörődtem, hogy nem fog elsőre sikerülni, hogy el fogok bukni. Ám ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem sikerül majd és azt sem, hogy fel kéne adnom. Sem azt, hogy nem vagyok jó. Egyetlen dolog amit befolyásolhatok az én magam: kitartok és újra próbálkozom.
A jó cselekvésében pedig ne fáradjunk el, 
mert a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk.
Gal. 6:9
  • Vannak extra segítségek:
    • Mindenféle kombinációk, amik megkönnyítik a cél elérését. Ám ezek sem mindig akkor jönnek amikor én akarom és van, hogy a hatásuk sem az, amit én szerettem volna. Nem baj. Majd jön a következő segítség. Mert az mindig jön. előbb vagy utóbb, de jön.
Emberi erőt meghaladó kísértés még nem ért titeket. 
Isten pedig hűséges, és nem hagy titeket erőtökön felül kísérteni; 
sőt a kísértéssel együtt el fogja készíteni a szabadulás útját is, 
hogy el bírjátok azt viselni.
1. Kor. 10:13
    • Aztán ott vannak a játszó partnerek, akik szívesen és készségesen osztogatják az extra életet és támogatást.
Sőt buzdítsátok egymást minden egyes napon,
Zsid. 3: 12/a
  • A kreatív akadályokra, megpróbáltatásokra,  nem úgy nézek, mint valami szörnyűségekre, amik ki akarnak szúrni velem. Legyőzendő és meghódítandó kihívásoknak látom őket. (Valahol még szeretem is őket, mert nélkülük unalmas lenne a játék.) Tudom, hogy túl leszek rajtuk és jön a következő pálya a következő akadályával. 
De nem csak ezzel dicsekszünk, hanem a megpróbáltatásokkal is, mivel tudjuk, hogy a megpróbáltatás munkálja ki az állhatatosságot,
az állhatatosság a kipróbáltságot, a kipróbáltság a reménységet;
a reménység pedig nem szégyenít meg, mert szívünkbe áradt az 
Isten szeretete a nekünk adatott Szentlélek által.
Róm. 5:3-6
  • Mind e mellett, megengedem magamnak, hogy élvezzem a játékot. Nem csak a cél számít, a meghódítandó pálya, hanem az oda vezető út is. 
Mindenkor örüljetek,
szüntelenül imádkozzatok,
mindenért hálát adjatok,
1.Thesz. 5:16-18

Így kéne hozzá állnom az élethez is! Hajrá Candy Crash Saga.! Nem gondoltam volna, hogy egy egyszerű játék az élet bölcsességére tanít majd. :) 


No comments:

Post a Comment